23 Ноября 2024 18:21
Новости
  11:31    16.3.2011

Госконтроль: в сфере интеграции потрачено 440 000 непонятно на что (1)

Политика интеграции общества в Латвии в последние годы была неэффективной и крайне непоследовательной, к такому выводу пришел Госконтроль.

По мнению ревизоров, проведению качественной и продуманной интеграционной политики помешала в свое время постоянная смена ответственных учреждений.

Так, в 2002 году интеграцию курировало Министерство юстиции, в 2003-м — Секретариат особых поручений по интеграции общества, в 2009-м — Министерство по делам семьи и детей, а затем — снова Минюст. Напомним, что в данный момент за эту сферу отвечает Министерство культуры.

Не хватало должного контроля и над финансированием проектов. Например, до 1 октября 2010 года негосударственные организации до сих пор не отчитались примерно за 250 проектов, осуществленных в период с 2004 по 2008 год, хотя на на них было выделено порядка 440 000 латов. Таким образом, отмечают в Госконтроле, невозможно оценить, насколько эффективно потрачены государственные средства на интеграцию общества.

Ниже — выдержки из акта ревизии Госконтроля:

12. Nav nodrošināta vienota sabiedrības integrācijas politikas izstrāde un nav noteiktas prioritātes un sasniedzamie mērķi integrācijas jomā konkrētā laika periodā, kā rezultātā atsevišķi īstenoto programmu un pasākumu integrācijas jomā  ietekme uz kopējiem integrācijas sasniedzamajiem mērķiem nav izmērāma, kas ietekmē valsts budžeta līdzekļu efektīvu izmantošanu.

13. Nav izstrādāti ārējie normatīvie akti, kas noteiktu kārtību un procedūras valsts programmu ietvaros īstenoto projektu vadības, uzraudzības un atskaitīšanās par finansējuma izlietojumu nodrošināšanai, kā rezultātā nav nodrošināta valsts programmās, paredzēto mērķu un plānoto aktivitāšu un uzdevumu izpilde un tālākā pārmantojamība, jo: 13.1. revidējamā periodā valsts programmu aktivitāšu un uzdevumu īstenošanai budžeta finansējums piešķirts vidēji 6 – 36% robežās no valsts programmās plānotā, bet atbildīgās institūcijas nav griezušās Ministru kabinetā ar priekšlikumiem par valsts programmās ieplānoto aktivitāšu un uzdevumu aktualizēšanu, atbilstoši faktiski piešķirtajam finansējumam;

13.2. revidējamā periodā atbildīgajās iestādēs nebija noteikta caurskatāma un saprotama kārtība, kādā un pēc kādiem kritērijiem izvēlēties tās valsts programmās iekļautās aktivitātes un uzdevumus, kurus īstenot konkrētajā gadā piešķirtā finansējuma ietvaros.

14. Līdz projektu īstenošanas uzraudzības pārņemšanai Tieslietu ministrijā atbildīgajās iestādēs nav bijusi nodrošināta savlaicīga un efektīva projektu īstenošanas vadība, uzraudzība un finanšu līdzekļu izlietošanas kontrole, jo līdz 2010.gada 1.oktobrim nevalstiskās organizācijas nebija atskaitījušās par vismaz 250 projektu īstenošanu laika posmā no 2004. līdz 2008.gadam valsts programmu ietvaros, kā rezultātā, nav iespējams izvērtēt projekta īstenošanas gaitā sasniegtos mērķus un pastāv risks, ka piešķirtie valsts budžeta līdzekļi Ls 440 469 ir izlietoti neefektīvi.

15. Nav nodrošināta ārējo normatīvo aktu izstrāde, kas regulētu Eiropas Kopienas projektu „Latvija – vienlīdzība dažādībā” īstenošanas vadību un uzraudzību Eiropas Kopienas rīcības programmas „Progress” ietvaros, kā arī atbildīgajās iestādēs nav izstrādāti iekšējie normatīvie akti, kas noteiktu projektu īstenošanas procedūras, kā rezultātā nav nodrošināta Eiropas Kopienas projektu īstenošanas vadības un uzraudzības pārmantojamība reorganizācijas laikā noteiktajās vadošajās iestādēs Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijā un Tieslietu ministrijā. 16. Atbildīgās iestādes projektu „Latvija – vienlīdzība dažādībā” īstenošanā nav nodrošinājušas efektīvu un caurskatāmu apakšprojektu vadību un uzraudzību, jo:

 

16.1. Eiropas Komisijas audita rezultātā projekta īstenošanas ietvaros Latvijai tika konstatētas neatbilstības izmaksu uzskaitē, kā rezultātā Ls 10 9004 tika atgriezti Eiropas Komisijai un segti no Latvijas valsts budžeta;

16.2. dokumenti, pamatojoties uz kuriem tika organizēta projekta „Latvija – vienlīdzība dažādībā” vadība un īstenošana, bija pieejami tikai angļu valodā, kā rezultātā nebija ievērotas normatīvā akta5 prasības un pastāv risks, ka Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātā, Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijā un Tieslietu ministrijā projektu vadībā iesaistītie darbinieki vienus un tos pašus dokumentos iekļautos nosacījumus ir tulkojuši atšķirīgi.

17. Nav nodrošināta Eiropas Komisijas vispārīgās programmas „Solidaritāte un migrācijas plūsmu pārvaldība” ietvaros īstenotā Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda efektīva un caurskatāma vadība vadošo iestāžu reorganizācijas laikā, jo nav izmantota normatīvajos aktos noteiktā iespēja organizēt papildus atklātu konkursu, lai

nodrošinātu efektīvu finanšu līdzekļu apguvi, kaut gan 2007.gada programmas ietvaros līgumi bija noslēgti par 64% no pieejamā finansējuma.

 

Оставить комментарий

Комментарии

  • ЩЯ 16 Марта 2011 12:58

    на интеграцию общества.---Не плохо бы объяснить,что это такое вообще и какие конечные цели этой интеграции!

4 главные под байкой - Читайте также

Читайте также

4 главные под байкой

  • Дело о договорных матчах: как организовывали проигрыши

    Двое из пяти фигурантов дела в организации договорных матчей в чемпионате Латвии по футболу признали вину полностью, двое отрицают, а один согласен с обвинением частично, - сообщает LSM+. Такую позицию выбрали подсудимые в Латгальском районном суде в Даугавпилсе 19 ноября после того, как прокурор зачитала суть обвинения.
  • Требование взятки 30 000: вице-мэр Кекавы приговорен к 4 годам (дополнено)

    Вице-мэр Кекавы приговорен к 4 годам тюрьмы. Ранее Суд по экономическим делам его оправдал.
  • Штраф за домогательства до 700 евро. За что именно будут наказывать? (4)

    14 ноября Сейм рассмотрел в третьем — окончательном — чтении и принял законопроект, предусматривающий введение административной ответственности за сексуальные домогательства. За это будет применяться штраф до 700 евро. За что именно будут карать виновных? Список достаточно широк: от нежелательных умышленных прикосновений/поглаживаний до демонстрации половых органов.
  • Версия защиты: в администратора Бункуса стреляли с тротуара (2)

    На прошлой неделе Рижский городской суд признал миллионера Михаила Ульмана и его давнего делового партнера Александра Бабенко виновными в заказе убийства администратора неплатежеспособности Мартиньша Бункуса. Но, как сообщает передача Nekā personīga (ТВ3), у защиты другая версия. По мнению адвокатов, не исключено, что в Бункуса стреляли с прилегающего пешеходного тротуара или парковки.

Кнопка Телеграм в байках

топ 3 под байкой - Криминальный топ 3

Криминальный топ 3

топ 3 под байкой

Рекомендованно для вас

Криминальный топ 3

Криминальный топ 3

Комментарии

Комментарии